OSOBNÍ NÁZORY, RADY A PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI,
KTERÉ POMOHOU NEJEN VÁM,
ALE I VAŠEMU PODNIKÁNÍ.
Všichni to známe. Desítky nepřečtených e-mailů, každodenní úporná snaha odpovědět na všechny v co nejkratším čase, tak abych se mohl už konečně věnovat své práci. Není to však dlouho, kdy v začátcích mého podnikání jsem netrpělivě čekal na e-mail třeba i několik dní. Nedávno, po necelých 20 letech jsem zjistil, že elektronickou komunikací trávím většinu své pracovní doby. E-mail, prostředek, který mi měl šetřit čas, mě o něj okrádá. Na úkor toho, abych efektivně pracoval, se věnuji svému e-mailu a řeším priority jiných lidí. To mě donutilo se začít zajímat o to, co mi e-mail dává a co mi bere. Zjistil jsem, že mi bere obrovské množství času. To se mi samozřejmě nelíbilo, a proto jsem tento problém začal řešit.
Rád bych se s vámi podělil o to, k čemu jsem dospěl po tom, co jsem se vědomě začal soustředit na efektivní využívání elektronické komunikace, tak aby sloužila ona mě, ne já jí. V průměru denně dostávám 50-60 zpráv. A zde jsou mé závěry:
A jak se tedy možné, že e-maily netrávím více než 30 minut denně?
Nutno podotknout, že všechny složky do konce týdne vyprázdním, nikdy mi tam e-maily nehnijí déle než týden. V případě dlouhodobějších projektů informace z e-mailu přesunu do složek, kde mám uloženy podklady nebo je archivuji pro případné použití v budoucnosti. Už to potom není nevyřízený e-mail. Složky jsou prázdné.
Těmito pěti jednoduchými kroky si udržuji svůj inbox prázdný. A stejně tak svou mysl. Díky těmto krokům mám mnohem více času na opravdovou práci. E-mail tedy slouží mně jako efektivní a rychlý prostředek ke komunikaci a ne já jemu.
A jak to máte vy?