SLEDUJEME ZA VÁS AKTUÁLNÍ DĚNÍ
V OBLASTI ÚČETNICTVÍ, MEZD, DANÍ
A PODNIKOVÝCH FINANCÍ.
Jak správně postupovat po obdržení Výzvy z Finančního úřadu ke Kontrolnímu hlášení? Zejména je třeba reagovat rychle, od vyzvednutí zprávy z Datové schránky do 5 kalendářních dní. Novela Zákona o DPH měla změnit od července 2016 termín 5 kalendářních dní na 5 pracovních dní, ale bohužel se tak dosud nestalo.
V případě, kdy „křížově“ nesouhlasí Vámi uvedené údaje o zdanitelném plnění s údaji uvedenými v Kontrolním hlášení Vašeho dodavatele či odběratele, Správce daně vyzve obě strany, aby uvedené údaje změnili či doplnili anebo naopak potvrdili jejich správnost.
Jediný správný způsob odpovědi na tuto Výzvu je podání Následného Kontrolního hlášení. V praxi se bohužel často setkávám s dotazy klientů, že odpověděli formou „písemného sdělení“ zaslaného prostřednictvím Datové schránky na Finanční úřad (např. zasláním kopie předmětného daňového dokladu apod.) a později je Správce daně upozorní, že dosud na Výzvu neodpověděli … Ano, takový postup je bohužel skutečně chybný!
Znovu tedy zdůrazňuji, že jediná správná odpověď na obdrženou Výzvu je podání Následného Kontrolního hlášení (do 5 kalendářních dní) a to v následujících možných formách: